Platforma wiedzy


Ekspansja zagraniczna: kluczowe aspekty i wyzwania

W ostatnim artykule opublikowanym w Rzeczpospolitej, Ondrej Vojtech, wiceprezes zarządu CEDR Energo, dzieli się swoim bogatym doświadczeniem w dziedzinie ekspansji zagranicznej. Dzięki 553 publikacjom, informacje o marce trafiły zarówno do czytelników mediów ogólnopolskich, jak i regionalnych, docierając do imponującej liczby 15 mln odbiorców.

W artykule autor analizuje, jak w XXI wieku myślenie o biznesie w kategorii “gry na lokalnym podwórku” straciło swoje znaczenie. Wskazuje na fakt, że według VISA, 79% właścicieli firm wymienia ekspansję na nowe obszary geograficzne jako główny czynnik wzrostu. W szczególności przedstawia sytuację w obszarze MŚP, gdzie większość z nich planuje traktować priorytetowo sprzedaż transgraniczną.

Autor wskazuje na kluczową rolę gruntownego zbadania rynku docelowego przed podjęciem decyzji o ekspansji. Analiza konkurencji, nasycenie rynku, zrozumienie specyfiki lokalnego otoczenia biznesowego, a także kwestie prawne, regulacje, trendy konsumenckie i warunki ekonomiczne są kluczowe dla sukcesu ekspansji. Ondrej Vojtech podkreśla znaczenie zrozumienia subtelnych, ale istotnych różnic kulturowych, zarówno w komunikacji, podejściu do biznesu, jak i preferencjach zakupowych.

W tekście zwrócono uwagę, że zrozumienie klientów poprzez tworzenie profilu demograficznego i monitorowanie ich zachowań na bieżąco, są kluczowe dla skutecznego działania na nowym rynku. Poszukiwanie lokalnych partnerów biznesowych, zrozumienie lokalnych przepisów i procedur biznesowych, a także budowanie kultury biznesowej otwartej na zagraniczne marki i sojusze są kolejnymi elementami sukcesu na drodze do ekspansji.

Różnice kulturowe, choć stanowią wyzwanie, mogą także być szansą podczas ekspansji zagranicznej. Autor podkreśla znaczenie szkoleń dla personelu z zakresu komunikacji międzykulturowej oraz kultury biznesowej danego kraju.

Wnioski końcowe artykułu wskazują, że ekspansja zagraniczna to nie tylko wyzwanie, ale również niezwykła szansa na rozwój i zdobycie nowych obszarów rynkowych. Ondrej Vojtech zachęca firmy do dokładnego zrozumienia rynku i odbiorców, budowania relacji z lokalnymi partnerami biznesowymi oraz uwzględniania różnic kulturowych dla skutecznego działania na obcym rynku.



Skutecznie ogrzewamy.

Sprawdź naszą kompleksową ofertę!